COPERTINA Pure

edited by Prof. Claudio Gambardella

This volume collects the Proceedings of the second edition of the conference “BEYOND ALL LIMITS. International Conference on Sustainability in Architecture, Planning, and Design”, held on May 11 and 12, 2022, at the San Leucio Belvedere Complex, home of Officina Vanvitelli. The conference was sponsored and organized by the Department of Architecture and Industrial Design of the University of Campania “Luigi Vanvitelli”, in partnership with the Faculty of Architecture of Çankaya University in Ankara and the Faculty of Engineering of the University of Strathclyde in Glasgow. The main objective of this scientific and multidisciplinary conference, which covered the fields of architecture, planning and design, was to address the issue of sustainability within the current international debate that has arisen from the New European Bauhaus (NEB).

Il volume raccoglie gli atti della seconda edizione del convegno “BEYOND ALL LIMITS. International Conference on Sustainability in Architecture, Planning, and Design”, tenutosi nei giorni 11 e 12 maggio 2022, presso il Complesso del Belvedere di San Leucio, sede di Officina Vanvitelli. Il convegno è stato promosso e organizzato dal Dipartimento di Architettura e Disegno Industriale dell'Università degli Studi della Campania “Luigi Vanvitelli”, in partnership con la Faculty of Architecture della Çankaya University di Ankara e la Faculty of Engineering della University of Strathclyde di Glasgow. L’obiettivo principale di questo convegno scientifico e multidisciplinare, che ha interessato i campi dell'architettura, della pianificazione e del design, è stato quello di affrontare il tema della sostenibilità all’interno dell'attuale dibattito internazionale scaturito dal New European Bauhaus (NEB).

Scarica il pdf

Scarica e visualizza su SHARE Libri